✿✿✿ PORTFOLIO || HIRE ME || TUTORIALS || FREEBIES || ABOUT ME || BLOG
Blog Duniaimpianfatin: Sambutan Hari Jadi Ibu

Sambutan Hari Jadi Ibu

Assalamualaikum bloggers..

Pada 3 Februari yang lepas adalah hari lahir ibu saya. Biasanya kalau semasa hari jadi ibu, saya tak beri apa apa selain daripada ucapan selamat hari lahir. Bila dah masuk belajar ni, duit belajar pun ada masuk sikit. Jadi apa salahnya belanja ibu kan. Lain anak lain hadiah nya.


Adik saya bagi hadiah sejambang coklat dan belon yang dihantar oleh runner yang diupah semasa ibu tengah meniaga cheese leleh. Nak cerita panjang lagi, ibu saya usahawan kecil yang menjual makanan seperti Cheese leleh, Kek coklat hantu, Dadih, Bubur hitam. Ibu saya juga ambil tempahan untuk doorgift dan lain-lain jika diminta oleh pelanggan.

Pada malam harinya pula, saya ajak ibu pergi makan Secret Recipe. Mula-mula ibu taknak sebab katanya mahal. Pastu saya katalah, nanti pergi tempat lain tak dapat makan kek. Lepastu, ibu pun setuju, 

Nilah keadaan ketika di secret recipe haritu. Ada dua orang lagi adik beradik tak ikut. Hanya 7 orang sahaja. Nak tahu tak apa kitaorang makan? Mesti ada yang kata, "hek eleh, secret recipe semua orang makan, tu pun nak cerita"  Memang lah semua orang makan, tapi tak semua menu yang ada tu awak makan. Manalah tahu awak nak cuba makanan yang kitaorang rasa.

 untuk cake, kitaorang order BROWNIES WALNUT W ICE CREAM RM7.50, NEW YORK CHEESE RM8.80, CHOCOLATE INDULGENCE RM8.80 & CREME BRULEE CHEESE RM8.80

 ICE BLENDED CHOCOLATE RM10.50

 Ni makanan ibu. 
THAI SEAFOOD SPAGHETTI RM 21.00
Tengok tu birthday woman dengan makanannya 

\/


 Ni makanan ayah.
THAI FRIED RICE RM19.00


Ni pasangan kekasih huhuhuhu. sweet gitu air sama.
2 ICE LEMON TEA RM13.60


2 FRESH WATERMELON RM17.60
CHOCOLATE SUNDAE RM11.50
STRAWBERRY MILKSHAKE RM10.50



 BIRTHDAY WOMAN KEKENYANGAN


Sekian sahaja cerita saya. So next birthday ialah birthday adik perempuan saya dan ayah saya untuk bulan februari........

Share or Like, thank you.

3 comments:

  1. Alhamdulillah...bila kita membahaguajan..kita pun easa bahagia berganda..ameen.

    ReplyDelete
  2. Happy birthday buat mak, semoga dimurahkan rezeki dan perniagaan semakin maju. btw saya singgah dan follow blog ni ya.
    jemput melawat blog saya jika berkelapangan :)

    http://anothersyed.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Happy belated birthday mak! Happynyaa dia~ Hehe
    Best kan family besar. Seronok tengok. Saya punya favourite kalau dekat SC tomyam dia dgn coklat indulgence! Nyumnyum

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen yang diberikan. Jangan lupa datang lagi untuk cerita yang terbaru. Salam sayang dari owner blog