Gemuk Itu Hodoh? Tak, Gemuk Itu Comel

Assalamualaikum blogggers.

Pada pendapat korang, adakah bagi korang gemuk itu hodoh? atau gemuk itu comel? Kenapa orang gemuk selalu kena ejek? Kenapa? 


Saya pelik dengan sesetengah manusia yang selalu pandang rendah terhadap orang gemuk atau dengan perkataan yang lebih baik ialah orang yang mempunyai saiz badan yang besar. Mereka juga ciptaan Allah. Mereka juga tak mahu menjadi gemuk tapi Allah dah tetapkan sejak azali lagi macam mana diri kita ni sebenarnya. Bagi saya, gemuk itu perkara biasa. Sebab saya pernah menjadi gemuk dan bukannya saya mahu jadi gemuk.

Gemuk ni terjadi mungkin sebab keturunan, mungkin sebab pemakanan, mungkin sebab penyakit dan kesan dari ubat yang dimakan, mungkin sebab suka tidur, mungkin sebab banyak masalah lepastu makan banyak dan banyak lagi sebab gemuk ni boleh terjadi. Bagi saya, gemuk itu indah. Sumpah tak tipu!


Saya kalau nampak orang gemuk, saya mesti pandang dia and senyum sebab mereka comel. bukannya saya mengejek sebab ibu saya dan adik saya juga berbadan besar. dan mereka sangat comel. Jadi jika korang seorang yang berbadan besar, jangan bersedih atau berkecil hati dengan ejekan yang diterima sebab sebenarnya korang sangat comel :D

Share or Like, thank you.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen yang diberikan. Jangan lupa datang lagi untuk cerita yang terbaru. Salam sayang dari owner blog

 
Copyright 2017 Fatin Hazwani | Blogger Designer.