HOMEPAGE
THE AUTHOR
FREEBIES
TUTORIALS
DESIGN PROCESS
PORTFOLIO

Salji Di Mesir bukan Petanda Kiamat tetapi Rahmat

Assalamualaikum bloggers.

Berbalik pada entry semalam duniaimpianfatin.blogspot.com/2013/12/salji-turun-di-mesir-merupakan-tanda.html , ramai yang kata Salji Di Mesir merupakan tanda kecil kiamat. Sekarang kita dah jumpa jawapan yang betul.


Ramai yang bertanya adakah petanda kiamat apabila Mesir dilanda Salji? 
Jawapan Ustaz Azhar Idrus : Tidak.. Rasullulah tidak pernah cakap. Ianya satu RAHMAT.

Bila dengar lega kan rasanya? Tapi, walaupun ia bukannya petanda kiamat, jangan pulak kita leka dan heboh dengan hal dunia. KIAMAT & KEMATIAN datang bila bila masa. Kita hendak sentiasa bersedia dengan KIAMAT & KEMATIAN.

Walaupun ini bukannya petanda kiamat, tetapi petanda kiamat yang lain masih banyak. Dan dah pun berlaku petanda kiamat itu.. Cuma ia hanyalah petanda kecil sahaja. Tapi, apa yang aten dah baca kat internet dan buku buku pasal akhirat semua ni, tanda tanda kecil kiamat dah lengkap.... Hmmmm takut rasanya bila dengar macam tu kan?

Oleh itu, janganlah kita leka dengan hal dunia sahaja. Kerana allah tidak menyoalkan hal dunia kita malahan dia hanya menanya apa yang kita lakukan semasa didunia. Sama-samalah kita berdoa agar kita diberi kesempatan untuk bertaubat kepadaNya :')

*Hanya sekadar perkongsian sesama kita...maaf jika ada tersalah information..

13 comments:

  1. seronok tgk kawan yg belajar kat sana main salji. Kita kat Malaysia pun banyak rahmat jugak. Mcm hujan lebat sebelum ni. Sejuk je daripada pagi sampaikan ke malam. Lani, dah panas terik dah..

    kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang seronok abe... hihi aah kita kat sini pun rahmat juga. tulah suka masa hujan2 haritu sejuk je rasa skrg dh panas..

      Delete
  2. salsi di mesir, thanks for sharing this infor

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen yang diberikan. Jangan lupa datang lagi untuk cerita yang terbaru. Salam sayang dari owner blog

 
Thankyou for visiting | Template made by Fatin Hazwani.